Ogłoszenie o naborze nr 160049 w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Ogłoszenie nr: 160049
Data ukazania się ogłoszenia: 16 maja 2014 r.
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów na stanowisko: starszy inspektor do spraw informacji o środowisku w Wydziale Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji
o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi
ul. Traugutta 25
90-113 Łódź
Miejsce wykonywania pracy:
Łódź
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz bieżącej ich weryfikacji celem zapewnienia społeczeństwu dostępu do informacji oraz możliwości udziału społeczeństwa w toczących się postępowaniach, tworzenie elektronicznej bazy danych zawierającej informację o środowisku i jego ochronie;
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem społeczeństwu informacji
o środowisku i jego ochronie, informacji publicznej oraz wyłączania z udostępniania odmowach (w formie decyzji) udostępnienia informacji o środowisku i jego ochronie oraz informacji publicznej; - przygotowanie, zamieszczanie i aktualizowanie informacji wynikających z przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej przeznaczonych do publikacji w biuletynie informacji publicznej oraz na potrzeby komunikacji społecznej;
- opiniowanie planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco i potencjalnie oddziaływać na środowisko i na obszar Natura 2000 w zakresie gospodarki odpadami, w tym przedsięwzięć współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej;
- uzgadnianie projektów planów aglomeracji tworzonych (bądź zmienianych) w drodze aktu prawa miejscowego przez sejmik województwa;
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych o uzgodnieniu, z podmiotami korzystającymi
ze środowiska, zakresu, sposobu i terminu zakończenia rekultywacji, działań naprawczych i/lub zapobiegawczych zanieczyszczonej gleby
lub ziemi, wody, gatunków i siedlisk chronionych w celu przywrócenia środowiska
do stanu zgodnego z odpowiednimi standardami; - współdziałanie z organem egzekucyjnym w zakresie egzekucji obowiązków
o charakterze nie pieniężnym od podmiotów zobowiązanych decyzją administracyjną do przeprowadzania działań zapobiegawczych lub naprawczych.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca administracyjno-biurowa;
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
- oświetlenie naturalne i sztuczne;
- wykonywanie zadań pod presją czasu;
- częste kontakty z klientem zewnętrznym.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca na XI bądź XII piętrze;
- przed budynkiem podjazd dla wózków inwalidzkich;
- windy z dostosowanie dla osób niepełnosprawnych;
- niedostosowane toalety dla osób niepełnosprawnych.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
- wykształcenie: średnie bądź wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy stażu pracy w administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów z zakresu następujących ustaw: ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania
na środowisko, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej; - umiejętność redagowania dokumentów urzędowych (m.in. decyzji, postanowień) i stosowania prawa w praktyce;
- umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań; umiejętność sprawnej obsługi komputera i pakietów biurowych m.in. MS Office;
- komunikatywność i wysoka kultura osobista;
- umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
wymagania dodatkowe
- wykształcenie z zakresu prawa, administracji, biologii, chemii, fizyki, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, geografii, ekologii i pokrewnych;
- znajomość ustawy o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie oraz zasad
i technik legislacyjnych; - staż pracy w zakresie ochrony środowiska;
- przeszkolenia z zakresu informacji o środowisku i zarządzania środowiskiem, zapobiegania i naprawy szkód w środowisku, ocen oddziaływania na środowisko, ochrony przyrody i kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość jednego z obowiązujących w UE języków obcych;
- umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów;
- umiejętności interpersonalne m.in. umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych;
- prawo jazdy kat. B.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys i list motywacyjny
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
do celów rekrutacji - oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego - kopia świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych stażach lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy.
Inne dokumenty i oświadczenia
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
Termin składania dokumentów:
22-05-2014
Miejsce składania dokumentów:
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. Traugutta 25 90-113 Łódź, sekretariat: XII piętro pokój nr 1214
Na kopercie dopisek: "Oferta pracy w służbie cywilnej nr ogłoszenia 160049"
Inne informacje:
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o terminie testu wiedzy i/lub rozmowie kwalifikacyjnej.
- Informacje powyższe będą zamieszczone także na stronie internetowej RDOŚ w Łodzi.
- Oferty otrzymane lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
- Oferty odrzucone mogą być odebrane w terminie 1 miesiąca od dnia ogłoszenie informacji o wyniku naboru, w pok. 1209 (XII piętro) siedziby RDOŚ w Łodzi.
- Pozostałe oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
- Mile widziane oferty osób niepełnosprawnych.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (42) 665-03-74.